• Leverans inom 1-4 dagar

  • Över 20 000 kunder.

  • 100% nöjd garanti

  • 5 års full garanti

Köpvillkor

Köpvillkor

 

VERSION 4.3 December 2022 MyStuff Norge AS

ORGNR: 920 227 627

Säljare: Mystuff Norge AS 

Säljaren benämns som MyStuff.se, oss/våra eller vi. Köparen benämns som kund, du, dig, din eller ditt.

 

GENOMFÖRANDE AV KÖP

Det är enkelt att göra ett köp på www.mystuff.se. Du klickar på "lägg i varukorg" på den produkt du vill köpa. Varan sparas sedan i din varukorg, så du kan enkelt fortsätta handla eller gå direkt till kassan för betalning. Där kan du enkelt välja frakt- och betalningsmetod och sedan ange din kontakt- och leveransadress.

När du har gjort ett köp hos oss godkänner du och samtycker till våra villkor. När du köper en produkt accepterar och godkänner du produktens information och anmärkningar.

 

PRIVATLIV, SÄKERHET OCH PERSONUPPGIFTER

När du gör ett köp hos oss accepterar du att Mystuff Norge AS lagrar och använder din information. Vi gör detta för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig och ditt köp. Vi dokumenterar också all kommunikation vi har med dig via e-post för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. Mystuff Norge AS kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till någon tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du en gång om året rätt att få tillgång till den information som vi har lagrat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda e-post för att skicka marknadsföringsbrev och nyhetsbrev.

 

PRISER

Alla våra priser är inklusive moms och exklusive frakt om inte kunden väljer att hämta varan själv från vårt lager eller om vi har en kampanj med "fri frakt". Våra priser kan variera och tar därför hänsyn till prisförändringar i förhållande till marknaden och andra olika faktorer. Vi förbehåller oss också rätten att korrigera eventuella skriv- eller tryckfel på vår webbplats.

 

AVBOKNING

På Mystuff kan du utnyttja ångerrätten och 60 dagars öppet köp vid avbokning av en beställning. Om beställningen har hanterats av vårt lager måste beställningen returneras för att vi ska kunna avboka den.

Om beställningen ännu inte har hanterats kan du kontakta vår kundtjänst och få hjälp med avbokning av din beställning.

 

BETALNING

Vi har följande betalningsmetoder: VISA, MasterCard, Maestro, Vipps  och Klarna. Om du som kund betalar med kort kommer köpesumman att dras samma dag. Vid betalning via Vipps reserveras beloppet endast till dess att beställningen behandlas och skickas från vårt lager. När du betalar via Klarna har du 14 dagar på dig att betala fakturan från och med det datum då vi behandlar din beställning (inte från och med den dag du lägger din beställning på MyStuff.se).

 

LEVERANS OCH HÄMTNING

Kunden väljer leveransmetod för produkten i kassan. Leveranstiden för varor i huvudlagret är normalt 1-4 dagar (beroende på var i landet varorna ska skickas). Vid stor efterfrågan på produkter kan längre leveranstider förekomma. Om vi har slut på lager i huvudlagret kan leveranstiden vara upp till 2 månader (vi informerar om detta i artikeln i fråga). Vid förbeställning anger vi det tidigaste och senaste leveransdatumet för varje artikel. Om du väljer att "hämta paketet själv" kan du vanligtvis hämta ditt paket samma dag. Om något annat gäller skriver vi detta i artikeln i fråga.

MyStuff.se ansvarar för varan tills den levereras till kunden. Kunden är ansvarig för att hämta varan och om varan inte hämtas inom 14 dagar tillkommer en returavgift som motsvarar frakten till kunden. Det är också kundens ansvar att efterfråga varan om den inte har mottagits inom den förväntade leveranstiden. Kunden är ansvarig för att ange rätt leveransadress - och ansvarar för att betala frakt (både ut och retur) om varan returneras till oss på grund av en felaktig eller ofullständig adress.

 

ÅNGERRÄTT

Ångerrätten gäller för nätbutiken MyStuff.se. Enligt norsk lag ( ) har kunderna rätt att ångra ett köp. Om du som kund ångrar ditt köp hos oss måste detta anmälas inom 60 dagar efter att du har mottagit varorna.

För att ångerrätten ska gälla måste varan returneras i samma skick som kunden mottog den och inom rimlig tid. Kunden ansvarar för risken för returtransporter och måste stå för eventuella kostnader i samband med returtransporter.

Returnering av en produkt sker genom att skicka produkten i originalförpackning till:

MyStuff.se

Skjelfossveien 30

1827 Hobøl

Norge

Läs mer om retur här.

 

SKADAD VARA OCH REKLAMATIONSRÄTT

När du får din beställning är det viktigt att du kontrollerar om varorna är skadade eller saknas. Om varan är skadad eller trasig ska du kontakta oss här för ytterligare instruktioner. Enligt norsk lag har du 

 

RETURNERA/BYTA VAROR

Vid retur av en vara ansvarar kunden för risken för returtransporter och måste stå för eventuella kostnader för returfrakten. Vid byte av en vara ansvarar kunden för eventuella kostnader i samband med returfrakten.

MyStuff erbjuder en returetikett, men vi täcker inte kostnaderna, såvida det inte rör sig om ett reklamations-/garantiärende.

 

RABATTER

Kundmedlemsrabatten på första beställningen gäller inte outletvaror / b-varor.

 

ÅTERBETALNING

Vid återbetalning efter att en beställning har avbokats eller genom att utöva ångerrätten, kommer återbetalningen endast att ske när:

beloppet har registrerats på vårt konto eller produkten har returnerats och är i samma skick som när vi skickade den.

 

ÄNDRING AV VILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren på denna webbplats.