• Leverans inom 1-4 dagar

  • Över 20 000 kunder.

  • 100% nöjd garanti

  • 5 års full garanti

Reklamation & garanti

Säljaren benämns som: Mystuff.se, oss/våra eller vi. Köparen benämns som: kund, du, dig, ditt eller din.

 

Vid köp av produkter från Mystuff.se är du som kund skyddad av norska konsumenträttigheter. Detta inkluderar rätten att reklamera produkten om den visar sig ha en brist eller fel. Nedan finner du detaljerade villkor för reklamationer på produkter köpta från Mystuff.se.

 

Har du mottagit en vara från oss som det är något fel på eller vill du reklamera på en produkt du har köpt hos oss på nätet?

 

Vänligen skicka inte tillbaka varan innan du har kontaktat oss via e-post. När du kontaktar vår kundtjänst, behöver vi att du uppger ditt ordernummer, produkten det gäller och en beskrivning av felet. Om du har möjlighet kan du även skicka med en bild på felet. Du kan sedan registrera reklamationen på din profil när kundtjänsten har godkänt den.

Om du har några frågor kan du kontakta vår kundservice här.

När du har skickat in en reklamation, kommer produkten att bedömas och behandlas av en av våra servicetekniker och i vissa fall måste vi skicka den vidare till leverantören för en bedömning.

 

Dina åsikter som kund betyder mycket för oss och vi uppmanar dig att kontakta oss om du har problem med en produkt du har köpt från oss. När vi mottar en reklamation, jobbar vi alltid för att behandla den inom 14 dagar.

 

Vi vill påminna dig om att reklamationsrätten endast gäller produktionsfel på varan och inte normalt slitage eller åldrande på produkten. Reklamationen måste göras så snart som möjligt efter att felet upptäcks. Du kan reklamera en vara upp till tre år efter att du mottog den. Om varan eller delar av den

är avsedd att hålla betydligt längre, är reklamationsfristen fem år efter orderdatum.

 

Specifika reklamationsvillkor per produkt

Läs mer om WalkingPad här.

 

Reklamationsrätt

Kunden har reklamationsrätt enligt konsumentköplagen och produktansvarslagen. Reklamationsrätten gäller i tre år efter att kunden har mottagit varan. Detta innebär att om produkten har en brist eller fel inom tre år efter köpet, har kunden rätt att reklamera.

 

Brister eller fel

En brist eller fel är avvikelse från det som är överenskommet mellan kunden och Mystuff.se, eller det som kan förväntas utifrån produktens beskrivning och egenskaper. Detta inkluderar också fel som uppstår på grund av normal användning över tid. Kunden måste anmäla bristen eller felet så snart som möjligt efter att det har upptäckts, och senast inom rimlig tid.

 

Garanti

Själva garantiperioden för varje enskild artikel ska anges i produktbeskrivningen (ofta längre ner i beskrivningen). Kontakta vår kundtjänst om du inte hittar den informationen.

Mystuff.se erbjuder olika garantier på sina produkter, beroende på tillverkare och produkt. Garantin täcker normalt fel och brister som inte beror på felaktig användning eller hantering av produkten. Garantin ger kunden ett extra skydd utöver den lagstadgade reklamationsrätten.

 

Kundens ansvar

Kunden ansvarar för att använda produkterna enligt bruksanvisningen och på ett sätt som är säkert och i linje med produktens avsedda syfte. Kunden ansvarar också för att förvara och underhålla produkten på ett säkert sätt. Klicka här för att få information om vad som anses som säker användning av de olika produkterna.

 

Om produkten används på ett sätt som inte är i linje med bruksanvisningen eller på ett osäkert sätt kan detta leda till att reklamationsrätten och garantin faller bort.

 

Utebliven reklamation

Om kunden inte reklamerar inom rimlig tid efter att en brist eller fel har upptäckts eller borde ha upptäckts kan detta leda till att reklamationsrätten och garantin faller bort. Det är därför viktigt att rapportera bristen eller felet så snart som möjligt.

 

Reklamationsprocess

Om kunden vill reklamera en produkt måste reklamationen rapporteras inom rimlig tid efter att felet har upptäckts eller borde ha upptäckts. Vid reklamation måste kunden ange ordernummer och en beskrivning av felet. Om kunden inte följer dessa krav kan det leda till förseningar eller avslag på reklamationen.

 

Service tid

Du bör räkna med en reparationstid på 2-3 veckor. Mystuff.se försöker alltid vara effektiva och utföra reparationer så snabbt som möjligt. Om en reparation utförs på din produkt två gånger och samma fel inträffar en tredje gång, kan du begära att köpet hävs. Om du ändå vill ha din produkt reparerad eller utbytt mot en likvärdig produkt, hjälper Mystuff.se dig gärna med det.

 

Om vi inte har möjlighet att reparera produkten inom 3 veckor eller om det saknas delar under denna tid, skickas en likvärdig produkt ut eller en eventuell avbeställning eller återbetalning görs till kunden.

 

När reklamation har godkänts, kommer Mystuff.se att täcka kostnaderna för returfrakt, reparation eller byte av produkten. Om det inte är möjligt att reparera eller byta ut produkten mot en identisk produkt, kommer kunden att få ett erbjudande om en likvärdig produkt eller återbetalning av det ursprungliga köpesumman.

 

Det är dock viktigt att påpeka att Mystuff.se inte täcker kostnader för fel som beror på vårdslöshet, missbruk eller bristande underhåll av produkten. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, fysiska skador, vattenskador, felaktig användning eller vårdslös användning av produkten.

 

Om felet inte täcks av garantin eller reklamationsrätten, kommer kunden att få ett erbjudande om reparation mot en överenskommen kostnad. Om kunden inte vill reparera produkten eller betala för reparationen, kan kunden få produkten returnerad till sig mot betalning av undersökningskostnader och returfrakt.

 

Kunden kan också välja att överlåta produkten till Mystuff.se utan att få den reparad eller returnerad. Om du inte vill ha produkten skickad tillbaka till dig kan du låta Mystuff.se ta över ansvaret för produkten på begäran.

 

Om du har problem med din produkt utanför reklamationsperioden eller villkoren?

 

Om du upplever problem med en produkt som är utanför reklamationsperioden eller inte täcks av villkoren, vill vi ändå hjälpa dig på bästa sätt. Vänligen kontakta vår kundservice för ytterligare hjälp. Vi kommer att göra vårt bästa för att hitta en lösning som passar dig och dina behov.